Charakteristika ŠVP

V 1.,2.,3.,4.,5. ročníku se vyučuje dle našeho vytvořeného školního vzdělávacího programu:

„Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, Škola Emanuela Frynty."

 

 

 Pojetí školního vzdělávacího programu

            Náš školní vzdělávací program vychází z filozofie našeho pojetí vzdělávání dětí: navazujeme na výchovu
v rodině a na předškolní vzdělávání, poznáváme, respektujeme a rozvíjíme individuální potřeby, možnosti a zájmy každého žáka včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Naší prioritou je učení spojené s činnostmi
a reálným životem, které žáky motivuje k dalšímu učení a vede je k hledání, tvorbě a poznání, objevování
a nalézání vhodných cest řešení problémů na základě vlastního prožitku. Tyto cesty je vedou k aktivnímu přístupu k životu, k sebeuspokojení a k sebeúctě.

V rámci procesu vzdělávání se věnujeme mimo jiné následujícím kompetencím:

Učení

  • Být schopen vzít v úvahu zkušenost,
  • dávat věci do souvislostí,
  • být schopen řešit problémy,
  • být zodpovědný za své učení.

Objevování

  • Získávat informace z různých zdrojů a posuzovat jejich věrohodnost,
  • radit se s lidmi ze svého okolí,
  • nebát se konzultovat s odborníky,
  • vytvářet dokumentaci k objevování.

Myšlení a uvažování

  • Chápat kontinuitu minulosti a současnosti,
  • učit se vyrovnávat s nejistotou a neúspěchem, nesklouznout do pasivity,
  • účastnit se diskusí a vyjadřovat vlastní názor,
  • vnímat ekonomický kontext při vzdělávání a práci,
  • hodnotit sociální chování související se zdravím, životním prostředím,
  • vnímat hodnoty umění, literatury atd.

Komunikace

  • Rozumět a domluvit se, číst a psát v českém jazyce a v anglickém jazyce na požadované úrovni A1
    dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky,
  • učit se prezentovat, mluvit na veřejnosti,
  • obhajovat a argumentovat vlastní názor,
  • naslouchat a brát v úvahu názory druhých,
  • vyjadřovat se písemnou formou,
  • rozumět grafům, diagramům a tabulkám.

Kooperace

  • Být schopen spolupráce a práce v týmu,
  • činit rozhodnutí,
  • snažit se řešit konflikty,
  • posuzovat a hodnotit.

Práce

  • Podílet se na vytváření projektů,
  • přispívat k práci skupiny a společnosti,
  • organizovat svou vlastní práci,
  • projevovat solidaritu.

Adaptace

  • Využívat informační a komunikační techniky,
  • být flexibilní při změnách,
  • hledat nová a netradiční řešení,
  • nenechat se odradit v případě obtíží.

 

 

TOPlist